Ad Code

Pameran LATerasi Kewangan Karya Datuk Lat Di Bank Negara Malaysia

Bank Negara Malaysia dan Muzium dan Galeri Seni BNM dengan sukacitanya mempamerkan pameran terbarunya bertajuk 'LATerasi Kewangan' sebagai sebahagian daripada usaha yang berterusan untuk menggalakkan pengurusan kewangan yang berhemah sebagai satu kemahiran hidup yang penting untuk generasi muda. Pameran LATerasi Kewangan ini adalah hasil kerja yang dilakukan oleh kartunis yang paling terkenal di Malaysia, Datuk Mohammad Nor Khalid atau lebih dikenali sebagai Datuk Lat.

Siri 'Buku Wang Saku' yang diterbitkan oleh Bank Negara Malaysia untuk mendidik pelajar-pelajar muda pada simpanan asas dan perbelanjaan. Pameran ini dilancarkan hari ini oleh Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz, Gabenor Bank Negara Malaysia di Muzium dan Galeri Seni BNM, Sasana Kijang.

LATerasi Kewangan adalah koleksi lebih daripada 150 karikatur tersendiri oleh Datuk Lat dipaparkan di 14 siri Buku Wang Saku atau Wang Saku Buku. Sejak tahun 1999, sejumlah Lima Belas Juta (15,000,000) salinan Buku Wang Saku telah diedarkan kepada kanak-kanak sekolah untuk menyemai pengurusan wang berhemah dari usia muda.

Ini adalah Pameran LATerasi Kewangan yang julung kali diadakan dan akan diadakan di Muzium dan Galeri Seni BNM, Sasana Kijang. Galeri ini dibuka setiap hari 10:00-6:00, kecuali tiga (3 hari) pada Hari Raya Aidilfitri percutian.

Untuk maklumat lanjut dan kemas kini, sila layari laman web Bank Negara Malaysia di www.bnm.gov.my










Pameran LATerasi Kewangan Karya Datuk Lat Di Bank Negara Malaysia

Catat Ulasan

0 Ulasan